FRISS

2014. október 12.

Sarah J. Maas: Éjkorona ~ Blogturné


Kedvenc bérgyilkosunk: Celaena Sardothien október 14-én visszatér, immár a velejéig gonosz Adarlan király bajnokaként. Tarts velünk, hogy kapj egy kis ízelítőt abból, hogy mi vár rád ha visszatérsz Résvárba és nyerd meg a három nyereménykönyv egyikét! Jó szórakozást!

Sarah J. Maas: Éjkorona



6822_b1.jpg

Kiadó:   Könyvmolyképző

Sorozat:     Üvegtrón #2

Oldalszám:   ? oldal

Kötés:  Puhakötés / Keménykötés

Fordító: Varga Csaba

Megjelenés:   2014.10.14.

A harc folytatódik!
Az ördög koronázta meg.
A kötelesség rabja.
A szerelem foglya.

A tizennyolc éves, gyönyörű lány, Celaena a király, Adarlan legveszélyesebb orgyilkosa.
De vajon a szíve is egy gyilkosé?
Szabadságát azzal nyerhetné vissza, ha a király ellenségeinek vérét ontja, de nem képes rá, hogy a koronáért öljön. És minden, látszólag végrehajtott megbízatásával, minden hazugságával azok életét teszi kockára, akiket szeret.
A lány a szíve mélyén őrlődik a kapitány és a koronaherceg között, miközben a királynál is jóval sötétebb erővel kell megküzdenie. Döntenie kell, hogy miért fog harcolni: a szabadságáért, a szívéért vagy pedig a királyság sorsáért.


Igen. Igen. Igen. 

Alighanem ennyi értékelés is elég volna, legalábbis én biztos ezzel a három szóval tudnám összefoglalni, hogy mi a véleményem az Éjkoronáról. Már másodszor olvasom, mert angolul is végigmentem rajta, és már akkor is imádtam, de ezen alkalommal is ugyanúgy megdobogtatta a szívem, ugyanúgy lekötött és elvarázsolt.


Valószínűleg itt most beszélnem kellene arról, hogy milyen izgalmas és misztikus volt a történet, hogy mennyire pergett a cselekmény és hogy micsoda fordulatok és megdöbbenések sorakoztak. De ezzel kapcsolatban elég annyi, hogy aki arra számít, hogy az első könyv színvonalát tartja iklyen szempontból, annak csalódnia kell. Ugyanis magasan átszárnyalja. Amit az első könyvből esetleg hiányolhattam, azokat most mind megkaptam. Az Üvegtrónban annyi hiányosságot tapasztaltam, hogy Celaena képességeit nem láthattam teljes pompájukban, nem olvashattam, hogy valójában mivel érdemelte ki a megtisztelő címét. Itt most kamatoztathatta kivételes bérgyilkosi tudását és remek akciókban vehetett részt. Egy kicsit a világunkat is tágítjuk, hiszen Celaena mind fizikailag többet jár az országban, mind pedig a politika terén szélesítjük a látókörünket. Szerettem volna a lány múltjáról is többet megtudni, és most ebben sincsen hiba.

De mindezek ellenére mégiscsak maga Celaena karaktere a könyv és a sorozat fénypontja. Azt nem állíthatom, hogy a lány minden YA történelem legjobb hősnője, mert nem olvastam mindent, de az bizonyos, hogy a saját olvasmányaim közül mindenképpen ő viszi a prímet. Imádom, hogy olyan erőlködés nélkül bad-ass, hogy nem kell senkit sértegetnie, vagy bántania ahhoz, hogy tiszteljék és féljenek tőle. Egyszerűen csak jó abban amit csinál és az egész lénye magabiztos. Ennek ellenében viszont olyan érzékeny és néha csodálatosan csajos tud lenni. Ki hallott volna már olyan bérgyilkosnőről, aki a prédájáért kapott tekintélyes jutalmat csini ruhákra és könyvekre költi. Valamint még vicces, barátságos és rendkívül okos is. Egyszerűen imádom.


Nála jobban csak a közte és Chaol között kialakult kapcsolatot szeretem. Ugyan az első kötetben még nagyon nem volt egyértelmű, hogy a szerelmi háromszögből merre fog továbblépni a lány, itt már nagyon is látszik, hogy merre húz Celaena szíve. Kettejük fesztelen és barátságos kapcsolata, amely mögött komoly szenvedély húzódik kivívta a csodálatomat. Néha kuncogtam, néha olvadoztam, néha csak elállt a szavam. Ooolyan jók együtt.


Hadd mondjam el, hogy az, hogy ennyire odavagyok ezért a könyvért lehetőséget teremtett az írónőnek, hogy komolyan, ismétlem komolyan  összefacsarja a szívemet. Olyan sokkot zúdít a nyakamba, mind a cselekmény, mind az érzelmek szempontjából, hogy kis híján elbőgtem magam. Készüljetek rá, hogy megtörnek Titeket, és még csak nem is a végén jön a nagy érzelmi lavina! 



Ha eddig még nem derült volna ki, irtózatos nagy kedvencem ez a könyv és ha teljes fangirl módban totál értelmetlenségeket írtam róla: nem tehettem mást. Nem tudok elfogódottság nélkül nyilatkozni róla. Az év egyik legjobb könyve nálam.


Értékelés


Summa:
Abszolút kedvenc nálam ez a sorozat, de az Éjkorona még az Üvegtrónra is rátett egy lapáttal. Izgalmas, misztikus és szívet összetörően érzelmes.


Cselekmény
✰✰
Karakterek
✰✰
Világ – Háttér
✰✰
Eredetiség
✰✰
Stílus
✰✰✰
Borító
✰✰✰✰✰
Befejezés
✰✰







Nyereményjáték

Mennyire ismered a karaktereket, szavajárásukat? Eljött az idő, hogy megtudjuk, tényleg akkora rajongó vagy-e. ;) 

A király legjobb kéme vagy, és mivel ő senkiben sem bízik, ezért azt a küldetést kaptad, hogy kövesd e halálos játszma fő játékosait, de ne legyél szem előtt. Aztán jelentsd a királynak, ha valami érdekes hallasz. Minden állomáson találsz egy-egy idézetet a könyvből. A feladatod az, hogy kitaláld ki mondhatta/gondolhatta, illetve kik között zajlott le az a beszélgetés, különben erős lefokozásra számíthatsz. 




a Rafflecopter giveaway


További állomások

10/10 Függővég
10/11 Deszy könyvajánlója
10/12 Nem harap a...
10/13 Kelly & Lupi olvas
10/14 MFKata gondolatai
10/15 Dreamworld

Megjegyzés küldése

 
Back To Top