FRISS

2013. szeptember 28.

Hounded – Üldöztetve blogturné 6. nap ~ Hogy készül a borító?

banner2 A Könyvmolyképző Kiadó Hard Selection sorozatában szeptember 30-án jelenik meg a Vas druida sorozat első könyve, a Hounded – Üldöztetve. Ezért szeptermber 23. és 30. között minden nap érdekességeket és véleményeket olvashatttok egy blogturné keretében.

A könyvet meg is nyerhetitek, ha részt vesztek a lenti nyereményjátékban!
Ma a véleményemen túl elolvashatjátok, hogy hogyan készült a könyv bnorítója!








A könyvről
Hounded_front_150dpi Atticus O’Sullivan, a druidák utolsó képviselője, békésen éldegél Arizonában, és egy ezoterikus könyvesboltot vezet. Szabadidejében pedig alakot vált, hogy ír farkaskutyájával vadászatra induljon. Szomszédjai és vásárlói abban a hiszemben élnek, hogy ez a helyes, tetovált, ír srác egy nappal sem több huszonegynél – pedig éppen huszonegy évszázada él a földön. Azt már ne is említsük, hogy energiáját a földből nyeri, éles nyelve van, és egy még élesebb varázskardja: Fragarach, a Válaszadó.
Csak az a probléma, hogy egy fölöttébb dühös kelta isten is szemet vetett kardjára, és évszázadok óta üldözi. Ez a kitartó istenség Atticus nyomára lelt, és barátunknak minden erejére – továbbá egy csábító halálistennő segítségére, vámpír- és vérfarkas ügyvédeinek falkájára, egy szexi csapos lányra (akinek fejét egy hindi boszorkány bérelte ki), és egy adag régimódi, ír szerencsére – szüksége lesz, hogy szétrúgjon néhány kelta ülepet, és megszabadítsa magát a gonosztól…
kartonált
2 124 Ft

Megvásárolható
markaboltuj3

Vélemény

A Hounded olyan mint egy All Star gála. Nagy dérrel-dúrral, de mégis laza természetességgel jönnek elő a sztárok az öltözőből és előadják a számukat a közönség pedig éljenez, akármit is mondanak vagy tesznek. Kevin Hearne olyan magától értetődő rutinnak és elképesztő humorral fűszerezve húzza elő a kalapból az ír mitológia legnagyobb alakjait, hogy tulajdonképpen nekem mindegy is lenne hogy sakkoznak, gobelint készítenek vagy üveget fújnak én akkor is csak tapsolnék. Mert megérdemlik.

Most, hogy elmondtam, hogy gyakorlatilag nem is kellene, hogy cselekménye legyen a könyvnek, a karakterek miatt akkor is élvezhető maradna azért lemondom, hogy van neki. Szépen épül fel a történet, de mindvégig érezhető, hogy ez nem is hogy egy kötet, egy sorozatból, hanem inkább egy epizód. Egy nagyon kis szelet Atticus borzasztó hosszú életéből ami önmagában is megállja a helyét, de tudjuk, hogy egy csak egy morzsa abból, amit még kapni fogunk ettől a könyvsorozattól. A Hounded egy pilot, ha úgy tetszik. És abból is a jobb fajta, amit végigizgulsz, végignevetsz, hogy aztán úgy csukd be a könyvet, hogy na, mikor jön a következő rész!

Ebben nagy szerepe van Atticus személyének is. Az ősöreg druida karakterében az író nagyon jól vegyítette a hosszú élet tapasztalatát és bölcsességét a fiatal külseje frissességével. Egyszerre érződik a gondolkodásán az évszázadok által felhalmozott tudás és ismeret, de a személyisége nagyon is jól illeszkedik a 21 századba, mert humoros és laza.

Persze akadnak még nagy személyiségek karakterek tekintetében, Kevin Hearne minden szereplőjébe életet visz. Atticus özvegy szomszédja például zseniális az ír szövegelésével, nem csoda, hogy főhősünk is rajong érte. A legmeghatározóbb közel-főszereplő viszont mégiscsak Oberon, az ír farkaskutya. Lassie óta nem volt ilyen fontos kutya-karakter a regényekben, de Oberonnak sokkal jobb a humora, mint a skót juhásznak. Egyszerűen imádnivaló és párbeszédeik (igen, beszélgetnek, de nem, igazából nem tud beszélni…) mindent megérnek.

Még egy szót pedig a mitológiáról. Valami irtózatos mennyiségű legenda, mítosz és mágia lelhető fel a kötetben, ami akkor is fog kutatnivalót adni, ha már befejeztétek az olvasást. Minden névnek, minden adatnak van valós megfelelője, és érdekes utánanézni, hogy hogyan építette be ezeket az író egy izgalmas, ízlésesen humoros és kellőképpen oldott hangulatú regénybe. Megmondom én előre: fantasztikusan!






REAKCIÓ:



Hogy készült a borító?

Hogyan is készül egy borító? A folyamat bőven azelőtt kezdődik, hogy a művész a digitális ecsetével dolgozni kezd a vásznon. Egy kimerítő társalgással kezdődik az író, a szerkesztő, a művészeti vezető és az illusztrátor között. Kevin Hearne elmondja a gondolatait folyamatról.

Kevin Hearne: A két év, amit a főiskolán grafikushallgatóként töltöttem olyan emberré tett, aki figyel a részletekre, egy kisit betűtípus-sznob és tiszteli azokat akik sokkal tehetségesebbek nála. Vannak olyanok, akik azt képzelik, hogy mindenki lehet designer, úgy ahogy mindenki lehet bestseller-író. Én nem vagyok ilyen. Igencsak tisztelem a kreativitást és tudom milyen az, ha az ügyfél megköt egy csomó kéréssel. Szóval mikor arra került a sor, hogy megbeszéljük a Vasdruida krónikái borítóját ügyeltem rá, hogy csak két dolgot kössek ki a többit pedig Del Rey-re bízzam. Az első az, hogy elmondtam, hogy néz ki Atticus a fejemben, a másik pedig a félelmem, hogy egy férfi főszereplő szerepeltetése a borítón romantikus regényt sugall. Szerencsére Tricia, a szerkesztőm egyetértett, hogy ez nem lenne jó. Amint megerősítettek abban, hogy a borító olyan lesz, ami a férfi és női olvasókat is vonzza már megnyugodtam és élveztem a dolgot.

Tricia elmondta, hogy Del Rey csak Atticust akarja a borítón mellékszereplők nélkül, szóval rajzoltam egy vázlatot, megjelölve a fontos részeket, beszkenneltem és elküldtem neki. Itt is van:


AtticusIdeas2
Egész alakos vázlatot küldtem, mert nem nem tudtam és nem is érdekelt milyen pózban szerepeltetik majd. Azt tudtam, hogy milyen nem lesz – szexis, alulöltözött – és ez elég volt nekem. Megadtam még egy két részletet a nyakláncáról és a kardról, mert ezek fontosak, hogy ne üssenek el a szövegtől, aztán csak vártam.

Tricia: Szóval Kevin jegyzeteivel egy időben én is elkezdtem keményen dolgozni. Gondolkodtam, rajongtam, olvadoztam és keményen készültem a művészeti vezetővel történő első találkozásra. Arra kellett csak gondolnom, hogy én mit szerettem Kevin munkájában – az akciót, a humort, a fasza-csávóságot –, hogy tudjam, a képnek és a betűknek ezt kell reprezentálni. Bármennyire is tehetséges Dave Stevenson, a művészeti vezetőnk nem tudott előjönni olyan tervvel, ami megfelelően képviselte ezt, szóval én is írtam egy-két irányadót.

Olyan akartunk ami figyelemfelkelő és megkülönböztető és eléri a megfelelő közönséget. Ezért Mike Braff-el, az asszisztensemmel kutatást végeztünk, hogy megnézzük, mik a trendek és mik azok az ötletek, amik már túlságosan elhasználtak. Könyvesboltokban végignéztük a urban fantasy és sci-fi borítókat, de még a YA borítókat is. Tanulmányoztunk más műveket is, hogy megtaláljuk a Király Kevin Hearne stílust: moziplakátokat (300, Sin City), punk és metál albumokat. Még három évnyi metál-blog anyagot is végignéztem mire megtaláltuk az irányt.

Mivel Atticus a sorozat szíve-lelke, ezért úgy döntöttünk, hogy őt szerepeltetjük a borítón egy hősies pózban. A trendi fotó-alapú borítóhoz megkerestünk egy fotóművészt. Elhatároztuk, hogy egy meghatározó szín és egy kifejező design elem végigvonultatása a sorozaton egységes, de elkülöníthető külsőt adna a sorozatnak. Ezután találkoztam Dave-el, hogy megosszam vele a saját és Kevin jegyzeteit mielőtt Kevinnel találkozom.

Dave szerencsére nem menekült el a többoldalnyi részletes jegyzet láttam, hanem átolvasta és később intelligens kérdéseket tett fel, amivel közelebb juthattunk a végkifejlethez. Bemutatott Gene Millicának, akivel a határozott, karakteres design mellett döntöttünk a letisztult külső ellenében.

Aztán vártunk. Az első dolog ami érkezett az ez. Jó dolgok készültek, az látszott. Gene annyira elhivatott volt, hogy elkészíttette Atticus nyakláncát is!

druid2a

Kevin: Amikor megláttam ez a képet örömtáncot lejtettem. el sem tudom mondani mennyire örültem, mikor láttam a részletesen kidolgozott nyakláncot. Tudtam, hogy a borító meg fogja haladni az elvárásaimat. Aztán újra vártam.
Hounded1stDraft
Amikor megérkezett az első vázlat hihetetlenül boldog voltam Atticus külsejével. A haja tökéletes volt, a kardja remek és ruhát viselt! Körbemutogattam a barátaimnak, hogy lássam mindkét nem reakcióját. A pasik azt akarták tudni kinek a seggét fogja szétrúgni, a csajok meg a telefonszámát akarták. Igen!!! Győzelem! A nyaklánc alkalmazása, mint sorozatlogó zseniális ötlet volt, de azért írtam egy hosszú e-mailt Triciának a javaslataimmal. Röviden: 1) A betű.sznob felütötte a fejét. A kelta betűtípus valahogy nekem romantikus könyvet sugallat és egyértelmű választás volt egy ír druida esetében. Mégis azt kértem próbáljanak ki egy kövér grunge betűtípust. 2) A sorozatcím betűtípusát is kritizáltam, valamint azt kértem, hogy a medál legyen vasszerűbb a fekete kör helyett. 3) Arra kértem őket a kék helyett legyen inkább vöröses a színvilág, mert ez jobban illik a könyv démoni hangulatához. A kék inkább a harmadik részhez illik, amelyik inkább a jéghez és a villámláshoz köthető. Megfogadták a tanácsaim.

Tricia: Én is elhűltem az eredménytől, de Kevin megjegyzései  találtak. Mindenki imádta a borítót a kiadóban és a srác a fotón is nagy sikert aratott.

Hounded2ndDraftKevin: Woah! Király! A vörös hangulat és a téglafal elválasztott minket a románctól és rögtön az urban fantasy világba repített. örültem, hogy olyan a borítóm, ami egyedi a piacon! Azért küldtem egy hosszú e-mailt a javaslataimmal Triciának. Naná! Mert imádom a részleteket! Főként apróságok voltak, de főként a tetkó sötétítését javasoltam. Aztán úgy gondoltam kész is vagyunk.

Hounded Foil CoverTricia: Ami itt látható, az a proof, a minta a valóban nyomtatott könyvről. Ez még csak nem is adja vissza az ezüstös csillogást a betűn.

Kevin: És még mindig van jobb! tricia mondta, hogy lesznek még változtatások a borítón, de el se tudtam képzelni milyen lesz. Elküldte a proofokat és a betűk domborítottak voltak és csillogóak. a borító már nem csak király volt, de fényes is! Mindenki csodás munkát végzett. beépítették az én öteletimet a saját kreatív elképzelésükbe, hogy megalkossák a legjobb urban fantasy borítót amit csak láttam! :D



Nyereményjáték
A Könyvmolyképző kiadónak köszönhetően a turné során három példányt sorsolunk ki akr6 Houndedből.
A játék szeptember 23-án kezdődik és október 1-jén éjfélkor ér véget.

Játékleírás:
A régi időkben egyes, kelta nyelveket beszélő népek a rovásíráshoz hasonló abc-t használtak: ez volt az ogham, melyet eredetileg feltehetőleg fába véstek.

Az ír mitológia szerint az írást Oghma, az ékesszólás istene találta fel; az ő nevéből származik az Ogham szó. A legenda úgy tartja, hogy Oghma egy nyírfaágba vésett üzenetet küldöttLughnak, az istenek ezermesterének, hogy az menekítse el a veszély elől Oghma feleségét.
A ti feladatotok, hogy a nyolc állomáson található képrejtvényeket megfejtsétek. Minden állomáson találtok egy képrejtvényt, melyre ogham írásmóddal egy, a könyvhöz illetve annak témájához szorosan kapcsolódó szót karcoltunk. A ti feladatotok, hogy megfejtsétek ezeket a szavakat, és helyesen kitöltsétek a rafflecopter dobozt! De azért nem voltunk teljesen kegyetlenek, minden szóhoz valamilyen segítséget kaptok: Keressétek a bejegyzésekben kiemelt betűket, amik a keresett szót alkotják, ám hogy ne legyen túl könnyű, a betűket nem sorrendben adjuk meg. Illetve minden kép tartalmaz egy újabb segítséget, ami körül írja, hogy mi is lehet a keresett szó. Emellett persze még azt a csodálatos találmányt - az internetet is segítségül hívhatjátok.

Minden megfejtéssel plusz egyszer kerül a nevetek a kalapba, így érdemes megoldani az összeset, hogy minél nagyobb esélyetek legyen a könyv megnyerésére!
a Rafflecopter giveaway

Blogturné
banner1 

Szeptember 23 – Függővég
Szeptember 24 - Szilvamag olvas
Szeptember 25 - Deszy könyvajánlója
Szeptember 26 - Roni Olvas
Szeptember 27 - Kelly Lupi olvas
Szeptember 28 - Nem harap a...
Szeptember 29 - Angelika blogja
Szeptember 30 - Dreamworld

Megjegyzés küldése

 
Back To Top